Da Lillepus kom inn på juleaften formiddag, gikk han og la seg i sengen sin. Og der lå han helt til igår formiddag.Ikke hadde han spist eller drukket eller vært på do.
Da ringte jeg veterinæren!
"Det er 100% dyrere på helligdag enn ellers",fikk jeg opplyst om.Hva så? Katten måtte til veterinær den uansett pris.

Måtte bedøve ham for å få tatt blodprøver.Og det var ikke lett.Han var så dehydrert at hun(veterinæren) til og med hadde problemer med å få tatt blodprøver fra halspulsåren.
Blodprøven viste en veldig kraftig infeksjon og at han var meget dehydrert.(det visste vi allerede da).

Tok også blodprøve for å sjekke om lever og nyrer fungerte ok, og det gjorde de heldigvis.

Etter å ha fått i seg væske en times tid, og fått antibiotika,fikk vi lov til å ta ham med hjem. Da hadde vi vært på dyreklinikken i nesten 4 timer.


Han har fått ny sveis, for veterinæren måtte jo barbere litt.Men det vokser heldigvis ut igjen, så han slipper å være flau alt for lenge.Kaaldt blir det jo også på halsen!
Nå skal han gå på antibiotika i 10 dager,og så får jeg se om jeg kommer uskadet ifra den jobben (for det å få i ham medisinen er litt av en kamp!!!!)
Turen til veterinæren igår gjorde oss 2900 kr fattigere, men vi hadde vært enda fattigere hadde vi mistet Lillepus!

LILLEPUS ER NÅ FERDIG MED ANTIBIOTIKAKUREN SIN, OG ER HELT FRISK IGJEN!!
LITT TYNNERE ENN FØR OG MED LITT MINDRE PELS, MEN DEN VOKSER UT IGJEN. HAN OG PONDUS BÅDE KOSER SEG SAMMEN OG HERJER VILT GJENNOM HUSET!
SÅ DET GIKK HELDIGVIS BRA.


162 kommentarer In " Mistet nesten Lillepus igår…OPPDATERT: "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
desember 27th 2006 at 13:51
Ps. Idag er han nesten seg selv igjen!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 13:51
Stakkels pus! Bra du dro til dyrlegen! Hadde jeg gjort også uansett pris. Vi er jo glade i dem!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 13:54
# Louise
Selvsagt drar vi til veterinær med dem. De er jo “barna” våres!
Heldigvis er han mye mer aktiv allerede idag. Blir helt kald når jeg tenker på at dersom jeg hadde ventet til idag,hadde jeg ikke hatt ham mere!
klem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 13:59
Så godt å høre at det går bedre med ham!
De blir jo som “barna” våre, som du sier, og ingen penger kan dempe smerten den dagen de går bort, så det er bare å pelle seg til veterinæren når de er så syke. Du får virkelig skjemme ham bort med kos og omsorg nå!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 14:17
Skjønner det veldig godt. Man blir jo litt stresset! Det er jo et familiemedlem!
Bra at pusen har det bedre nå da, så får dere kose litt ekstra med ham nå da…:o)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 14:37
Dyrleger koster mye. Enten må man la dyret lide, knekke nakken på det som billig skånsomhet, eller gå til dyrlegen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 15:26
Du har ett stort hjerte du…har nissemann og nissekoner….
Da je ser på dem tenker jeg på deg…Snill du!
minimor
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 17:32
# LilleSpip
Ja,jeg er glad selv nå som det verste er over!
ilmy:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 17:33
# nalleballe
Jeg har “alltid” hatt katt,så jeg vet at dyrleger er dyrt. Men sånn er det bare! Å la dyret lide er ikke noe alternativ,heller ikke å knekke nakken på det. Absolutt ikke!
ilmy:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 17:35
# Minimor
Så koselig at du likte dem,de er litt søte syns jeg
Klem fra ilmy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 17:39
Det er FOR mange katter i verden i dag…
Katter ER satans verk, selv om noen tidvis kan virke elskverdige…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 17:45
# Ghostbuster
Hm,alle har lov til å ha sin egen mening.
Jeg for min del syns katter er noen utrolig flotte skapninger,og hos meg vil det alltid finnes en katt eller to.
ilmy:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 17:49
STAKKARS, STAKKARS LILLEPUS… og dere også selvsagt! Pusene blir dehydrert så utrolig fort, og leveren har også så lett for å bli skadet hvis de ikke spiser!
Koste hva det koste vil! Pusene er jo en del av familien og da spiller ikke penger noen rolle så lenge de kan bli bra igjen.
Mine puser vil ikke ha Vibramycin i flytende form. Det både smaker og lukter jo appelsin!! Hvis det er denne medisinen du sliter med, så finnes det delbare tabletter med samme virkestoffer. De er mye enklere å gi, og jeg er sikker på at du får ny resept hvis du ber om det!
Krysser alt jeg har for at Lillepus kommer seg fort på bena igjen!!! Gi ham en ekstra god kos fra oss
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 18:12
# Inger Johanne
Ja,det er Vibramycin i flytende form med appelsinsmak han har fått! Og han liker den absolutt ikke. Når har vel katter likt appelsin??
Han var heldigvis bedre allerede idag,så jeg puster litt lettere! Og tror nok jeg må ringe veterinæren min imorgen og få resept på tabletter.Takk for tipset.
Han blir skikkelig bortskjemt fremover,tenker jeg. Takk for gode tanker og kos skal jeg gi ham fra deg.
klem ilmy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 18:15
Åh, nå ble jeg glad! Godt at det går fremover med lillepus.
Flott sveis på gutten! Godt pelsen vokser ut igjen.
Gratulerer med “ny” pus! Nyt han så lenge du har mulighet til det.
Klem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 27th 2006 at 19:24
# Turbotante
Jeg nyter ham som bare det jeg:-) Er sååå glad for at alt gikk bra!
Klem ilmy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 03:21
Så fint at det gikk bra med ham!
Gjør nok ikke noe at han fikk ny sveis, katter er ikke så nøye på det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 04:05
# Kris
Ja,jeg er kjempeglad for det selv. Nå ligger han her med meg foran pcen og sover!
Og det ser ut til at han har blitt vant til den nye frisyren allerede:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 11:56
GRATULERER MED FØRSTESIDEN AV VG!!
STOR TAKK til VG-Nett
) som viser alle at man skal ta godt vare på dyrene sine
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 12:03
Når jeg sitter her og leser innlegget ditt må jeg innrømme at jeg blir skikkelig forbanna. På julaften var vi hos veterinær med en av kattene her. Hun hadde samme symptomene som din katt, men hun fikk bare litt smertestillende og en liten dose antibiotika før vi fikk henne med hjem. Tok vel ikke en halvtime en gang fra vi gikk inn til vi gikk ut av kontoret hennes.
2 dager senere var vesle pusen så syk at hun måtte avlives……
Tenk hvis vesle pusen her hadde fått samme oppmerksomheten fra “vår” vet. som det deres fikk! Tenk om hun hadde tatt noen prøver og funnet ut hva som faktisk var galt i steden for å bare sende henne hjem igjen! Kanskje vi fortsatt hadde hatt vesle pusen her enda…
Godt å høre at det går bra med deres katt! Synd ikke alle veterinærer er like nøye!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 12:11
Så flott at det endte godt. Lykke til videre med helbredelsen !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 12:13
Det er godt å høre at “pys” fikk det bra igjen, men det jeg reagerer på er prisen det koster når ett dyr blir sykt.2900kr er blodpris, en veterinært bør være “kallet” til sitt yrke og hjelpe uansett.100% dyrere hører ingen plass hjemme og vitner om grådighet.(de vet du er villig til å betale hva som helst vist du er glad i dyret)Og utnytter det.Hva om du ikke hadde hatt så mye penger!?: Hadde de nektet å hjelpe da.!??.Kan være greit å vite..Flere plasser står der også opslag om “kun kontant betaling”. Når mennesker utdanner seg innen det å hjelpe andre “levende” bør ikke lønna være det avgjørende. Men trangen til å ville hjelpe…Hilsen en sann dyrevenn
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 12:19
Ble skikkelig glad når jeg leste om at katten din har det bedre.
Har selv to stk. som jeg er veldig glad i.
Men min øyensten måtte jeg ta i påsken i fjor, like hardt som å miste et menneske, for det var barnet mitt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 12:27
Det samme skjedde med min bengal katt, men etter 8 dager på antibiotika fikk han et tilbakefall. Det viste seg at han hadde fått coronaviriuset eller ” katte hiv ” vi måtte avlive han 22 desember bare 6 mnd gammel.
litt rart hadde akurat de samme symptomene som din katt. snue, rolig, dehydrert, dårlig matlyst
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 12:34
Hærlig å høre slikt at folk tar like mye ansvar for sine puser som hvilket som helst annet familiemedlem.Trenden her på landet som jeg bor er,koster det penger å få ett dyr friskt ,eller om det er for mye arbeid,så avliv dem og skaff seg ett nytt.
Horribel holdning mener nå jeg. Mitt syn er at hvis man skaffer seg ett dyr så har man ansvar for å gi 2familiemedlemet”den samme behandling som de andre. Altså vetrinær,medisiner,spesialfor (om det trengs)
og masse tid med omsorg og kjærlighet.
dette er nå vårt syn her hjemme.
Kona gikk til og med til vetrinæren med hamsteret og fikk konstatert forkjølelse/influensa på det og gav det medisiner.
Nei det er flott å høre om ekte dyrevenner som setter pris på dyra sine og ikke bare avliver dem når det begynner å koste tid og penger.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 12:34
Åh. Sååå godt at det foreløpig ser ut til å gå bra! Straffen for å være glad i dyrene våre er jo at vi blir så fryktelig redd for dem når de blir syke.
Ønsker pus god bedring og deg en fin dag!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 12:53
Sa noen Munchausen syndrom?????
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 13:09
Vi måtte har også tatt katten vår til vetrinæren.. ganske lik historie som denne!
katten vår hadde to barnnåler i huden som ble operert ut. Barnånlene skapte infeksjon og be heldigvis fjernet. Dette kostet oss 10100 kr.. jaja, vi kunne kanskje heller kjøpt en ny tv men katten vår er jo viktigere.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 13:09
…Skjønningen!
Det er klart pusen skal til doktor’n når hun er syk. Det er mye bedre å ha en katte-vennen sin, enn å tenker på pengene. Dyrelegebesøk er en del av opplegget.
God bedring til Lillepus og fortsatt God jul og et ønsker om et Godt Nytt År.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 13:14
Hei
Har også en katt, min kjære Figaro.Kattene er utrolig koselige dyr,og veldig glad i oss.Det finnes gode mennesker i den grusomem verden. De som er stygge med dyr skal få straff i livet.Er helt sikkert på det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 13:49
Hei.
Sitter her med tårer i øynene å tenker: utrolig godt å høre at noen er så gla i sin lillepus som jeg er i min. Hadde også gjort det samme. Håper alt er bra med både lillepus å matmor.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 13:54
Du er et godt menneske! Mor mi gjorde og alt for sine to katter. Dyrt er det, men kun det beste er godt nok:-) De er hennes mest dyrebare, å slikt må taes vare på. Selv er jeg desverre alergisk og kan ikke ha dyr. Synd for barna! Dette var en god og rørende historie. Den traff vel de fleste i hjertet:-) Lykke til og et hjertlig godt nyttår til dere dyregode mennesker!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 14:10
Min pus ble operert og barbert i september. Stakkar liten, lenge gikk han rundt uten hår på rompa. Men jeg lovte han hår til jul, og det har han
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 14:26
Så bra at det gikk bra!!! Lykke til med medisineringen hehehe Husk det er verdt det!
klem
perzmo
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 14:34
Jeg vet såå godt hvordan du hadde det!!!
Det samme skjedde min pus (som er 13) for noen måneder siden, og turen til veterinæren ble egentlig halvveis bortkastet. Han fikk en svær sprøyte med saltvannsløsning, og noe medisin, pluss en sprøyte jeg skulle få i ham vann med. Men, vel hjemme, så fort jeg nærmet meg gapet på ham, kastet han bare opp.
Jeg prøvde fem ganger, og måtte tørke opp hver gang. Til slutt turde jeg ikke å prøve å få i ham vann noe mer, så jeg gikk opp til husverten min (som tilfeldigivis er dyrlege), og spurte om han kunne komme å hjelpe meg. Jeg var desperat.
Han gikk i bilen etter utstyret sitt, og da han kom ned, satte han fire nye slike svære sprøyter rett i buken, pluss en sprøyte med noe medisin. Pusen hadde feber på 41, så jeg var nokså redd for ham.
Husverten min stappet også mat i ham, slik at han fikk litt solid næring, og det gjorde underverker! Dagen etter var han mye bedre, og er nå så frisk som aldri før, leken, spretten og glad virker det som
Så, når slike ting skjer med dyrene deres, ikke ta forhastede beslutninger, men ta de med til dyrlegen å få hjelp – det er verdt det tross alt.
Godt å høre at pusen din har det bedre!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 14:40
Åh, huttetu! Det er fælt når dyrene våre blir syke. Skjønner veldig godt at du dro til veterinæren med han. Vi har rotter, og kjære vene, jeg har grått over rottene når de blir syke og vi ikke kan gjøre noe for dem. da blir vi glade hver gang dyrlegen kan hjelpe dem så de blir friske igjen. Sånn er det bare.

Hadde vi kunnet ha katt, så hadde det bodd katt her også, men minsten er allergisk, så det går ikke.
Hils god bedring til pus da.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 14:49
det må ha vært fryktelig å se katten lide og være dehydrert..men det var bra han ble frisk i gjen..klem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 14:54
Awww…godt å høre at pusen er på bedringens vei. God bedring, pusen! Så fint at du har så snille og omtenksomme eiere. Ikke alle puser har det… Mjau fra en annen heldig pus
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 15:02
Godt og høre at pusen har det bra nå, vår grå pusejente har kostet oss snart fire tusen men det har ingen betydning. Nå er hun frisk og rask, vel relativt rask hun har lagt på seg veldig og blitt litt tykk. Men både hun og datteren hennes lever lykkens glade dager og koser pelsen av seg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 15:14
Hei. Så flott at det gikk fint med pusen din. Mitt råd til å få medisinen “på plass” er følgende: hold pus fast i nakkeskinnet slik kattemor gjør og sprut en liten kjapp dose ned i svelget av gangen. Har selv gjort dette med stort hell. Vet at det kanskje virker litt hardhendt men pus har ikke vondt av det og så er det raskt overstått, så slipper man å holde den hardt og bli “uvenner” med den.
Hilsen Basse sin pappa
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 15:51
Jeg leser et par tøplete kommentarer her. En om å vri nakken på pus og en annen om at katten er satans verk. Det viser jo dessverre at det er mangel på psykologer her i landet som kan ta gale mennesker under behandling, eller mer: Det nytter ikke å behandle de som står lavere i intelligens enn dyr.
Har man ikke respekt for dyra, så har man ikke grunnlag for å leve på planeten. Dyrene var her først, og de gjør at vi lever våre herrens glade dager og forpester planeten, dreper alt som rører seg som ikke passer oss, og aler opp stakkars dyr som går rett i kjøttkverna. I tillegg så får de som virkelig trenger mat, ingenting. Nei, det blir ikke noe natur igjen på kloden, om ikke mennesket forsvinner: Man tror man er supermann og herren i universet, og så er man ikke noe annet enn en ubetydelig flekk i intet. Stakkars mennesker som ikke forstår noe, de bare tror de skal leve evig og ødelegge mest mulig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 15:52
Vi opplevde noe av det samme selv for 1 mnd siden. Da skulle lillejenta føde. Kropstemp. hadde synket og hun var dehydrert.
… Og de tok seg GODT betalt. Faktisk dyrere enn hva det ville kostet om jeg ble så dårlig.
Har du tenkt på forsikring til katten?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 16:25
Kjipe veterinærer sier bare jeg..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 16:56
Kattepest?
Dette høres ut som det en av “mine” puser hadde. Hun (Melis Domesticus, fordi hun er så søt) ble plutselig borte, og kom hjem etter noen dager, ekstremt dehydrert. Vi pumpet bøtter av saltvann inn under huden hennes som en nødløsning, og det hjalp. Moralen er (kanskje): Husk jevnlig vaksine mot kattepest…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 17:10
Sukk…en solskinnshistorie. Håper du gir 2900,- til fattige i Afrika også…jeg personlig synes det er sprøtt at dyr “humaniseres” på denne måten. Døden er naturlig og syke dyr bør dø, ikke påkostes mange tusenlapper. Det er ikke håp om å få slutt på fattigdom i verden før vestens innbyggere ser galskapen i alt vi bruker penger på…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 17:43
# Inger Johanne
Ble først klar over at jeg var på førstesiden i VG etter å ha fått mail hjemmefra
Kjempeflott at de legger frem saker om dyrene våre!
Klem ilmy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 17:49
# Tixy
Så trist å høre at du mistet din katt. Dersom dere bare var inne en halvtime hos veterinæren,så var jo det lite!
Jeg er glad denne veterinæren tok seg god tid.Hele tiden mens vi var der, ringte hennes venner,for de skulle egentlig ut den kvelden,og vakten hennes var over.
Men hun ble! Og det kom inn en hund med brukket ben,og en med opprevet øre,og enda hadde hun tid til pusen vår!
Så jeg er glad alt er ok! Han kommer seg for hver dag!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 17:52
# Vigi
Jeg er også glad alt ser ut til å gå bra! Og ivertfall nå som jeg har fått byttet den flytende antibiotikaen inn i tabletter! Litt lettere å få i ham det!
Klem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 17:54
# GunnhildS
De er ikke så veldig pene når de går hårløse,men det er heldigvis noe som vokser ut igjen! Og ¨så er de like pene som før!
ilmy:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 17:57
# perzmo
Medisineringen bør gå bedre nå som jeg har fått tabletter istedenfor flytende antibiotika…he he. Det hørtes ut som om jeg druknet ham da jeg prøvde å få i ham den flytende!
ilmy:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:00
# Tamina
Dyrene, samme hva slags det er, blir en del av familien. Og da gjør man hva man kan for dem.
Takk for omtanken!
ilmy:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:08
kjære Ilmy,
glad på dine vegne for at alt gikk bra…
Tårer i øynene for Lillepus….
Og de pengene – de kan vi ikke ta med oss når vi reiser likevel…
Lykkelig er Lillepus som har slike gode foreldre som elsker pusekatten sin..
Klemmer fra phenixmum
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:08
Det var fint du handlet her. 2900 kr er svært mye penger, men det er ikke kjekt å miste en katt.
Lykket til med det å få katten frisk og rask igjen.
Kjartan
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:16
Til Ghostbuster,
Å si at katter er Satans verk var da voldsomt ! De er stort sett hyggelige dyr selv om de er opptatt av egen selvstendighet og integritet. Mange synes vel også kattens selvstendighet er det mest fasinerende med den. I motsetning til en hund som “underkaster seg” ditt herredømme, vil katten selv velge å bo hos deg. Trives den ikke flytter den ut ! Slik sett vil en katt være en indikator på om du selv er en drittsekk !
Å gi katter medisin er et vanlig problem, pussig at ikke de som lager medisinen har gjort noe med dette. Man blir ofte oppklort i prosessen. Godt det ikke skjer så ofte.
Når det gjelder prisen hos veterinæren, så går det jo an å forsikre Pus slik at i allefall deler av regningen tas av forsikringsselskapet. Det er visst få som har forsikret kattene sine, kanskje fordi det er så lett og billig å få en ny en, – dessverre !!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:21
Dette bekrefter grunnen til at å forsikre sine kjæledyr kan være lurt.. Det er dumt å måtte komme i en slik situasjon at man må velge mellom økonomi og å redde sine kjære små. Det er ikke så dyrt heller.. under 50 kr mnd. og det gjelder for uforutsette vet.utgifter.. (ikke vaksiner og ster/kastr)
Virkelig å anbefale..
Hilsen Karianne
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:30
Trist å lese om Lillepus om var syk, men godt å høre at den er på bedringens vei. Har tre katter selv, og vurderer seriøst å forsikre de alle sammen. Det er skikkelig dyrt å ta de de til dyrlegen, men jeg er enig i at man gjør alt for “barna” sine. Noen som har gode tips når det gjelder forsikring på dyr?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:33
#phenixmum
Tusen takk for omtanken,jeg er også gllad det ser ut til å ordne seg.
Det er som du sier,pengene kan vi ikke ta med oss (og nytt kamera får vi bare begynne å spare til på nytt!)
Klemmer tilbake.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:35
# Kjartan
Ja, 2900 kr er mye penger, men når det gjelder et (katte)liv så er det ikke mye:-)
Ser ut til at det virkelig går rette veien med ham!
klem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:38
Er forferdelig urettferdig at dyrelege er så dyrt, for når man har dyr så gjør man jo hva som helst for dem og betaler hva som helst noe som kan bli dyrt i blant!

Men så utrolig bra at han er på bedringens vei i allefall
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:40
Stakkara pus da…. er så tåpelig at det skal være så forbannet mye dyrere å gå til dyrlege.
Hadde tatt seg ut om det hadde kosta 2900kr for et legebesøk for mennesker.
Bra pusen er på bedringens vei:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 18:47
Håper pus kommer seg skikkelig da, stakkar syke pusen. God bedring!
Jeg pleide å sprøyte medisin inn med plastsprøyte i munnen med finger i sida på munnen, på pillegjenstridige puser. Da gikk det greit.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 20:05
Takk alle sammen som viser omtanke her. Kan ikke svare alle sammen en og en, det blir for mange:-)
Lillepus er lett å få i tabletter,det er flytende som er problemet med ham.
Nå krysser vi fingre og tær på at den gode fremgangen fortsetter og at han snart er tilbake til sitt gamle selv igjen!
ilmy:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 20:22
Tror kanskje jeg må sjekke ut en forsikring på disse pusene mine
Bare sånn i tilfelle…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 20:38
Føler med deg her altså !! Noe lignende skjedde min pus lille julaften.. Den hadde en diger kul i panna..skikkelig Donald kul !! Av sted til veterinær med oss.. Hun måtte dopes ned og kuttes opp.. Hun hadde blitt biti eller klort og så hadde det satt seg betennelse og blitt en kjempebyll.. Antibiotika i 10 dager her også
Hun var så dårlig julaften og 1 juledag at jeg trodde hun skulle dø *snufs* Men nå er hun heldigvis nesten seg selv igjen
Ny sveis her også
PS: Når du skal gi medisin er det kjempelett hvis en kan holde i nakkeskinnet og en sprøyte medisinen i munnen
God jul og godt nyttår til dere
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 20:41
# Hilde
Så flott at det gikk bra med din pus også. Men du får holde henne unna slossingen
Hadde en katt som fikk det samme, en stor byll på låret etter å ha blitt bitt. Det måtte også skjæres bort og syes!
Men det gikk bra!Og de er jo litt søte med den nye sveisen de får!
Fortsatt God Jul Og ha et flott Nytt År!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 20:45
Sitter og gråter her, jeg, mens jeg leser om katten din. Jeg er ikke spesielt katteliker, synes hund er bedre. Men – jeg blir sint fordi katter er så lite respektert rundt omkring. Derfor gjør det godt å lese denne historien.
Sjøl gir jeg mat til en hjemløs katt. Synes så synd på den. Ser så sliten ut mange ganger, men den holder seg da rimelig mett uten å måtte lete etter mat.
Håper at mange leser historien og tenker over at katter er levende vesener og trenger omsorg. Lykke til med pusen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 21:04
# Jorunn
Syns også det er synd at katter blir så lite respektert. Tenk at folk bare setter katter ut for å klare seg selv. Her i Norge dør opptil 90% av de hjemløse kattene om vinteren, de klarer seg ikke i vårt vinterklima.
Det er flott du ivertfall gir mat til en av dem.Håper du fortsetter med det,for det høres ut som om den trenger deg
Takk for omtanken din.
klem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 21:16
Hvis dyrlege regningen virker osm et uoverkommelig problem for dyreiere, finne sdet forsikringer også til pus, koster fra 300-400 og oppover og dekker veterinær utgifter opptil 15000,- Velidg lurt og tjener seg fort inn… Flott at du gikk til veterinæren, osm selvsagt må ta seg betalt for jobben de gjør, mange utgifter for de som for alle andre næringsdrivende.
Lykke til med lille pus og fortsatt god romjul
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 21:18
# Anonym
Håper jo at dette ikke skjer igjen, men skal sjekke ut forsikring alikevel.Det skader jo absolutt ikke!
En fortsattgod romjul til deg også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 21:31
Hei! Stakkars pus! Men godt den har en så god eier som deg;) Jeg har selv mistet to katter, og det er kjempevondt, så jeg er glad for at din overlevde!
Selv har jeg fire katter (to av dem var ikke planlagt, bomma litt med P-pillene, men var for søte til å gi bort:P). Katter er noen nydelige dyr!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 21:44
Heia Lillepus, og takk for sånne som deg!

Det gir meg håp for verden.
Ellers var det interessant også å lese kommentarene her.
Jeg lurer på om det finnes et slags nettforum for dyreeiere der man kan dele erfaringer, noen som vet det??
Min elskede katt gjennom 12 år døde for 2 mnd siden, han fikk en lammelse i bakbeina, og lang historie.. Det var dyrlege og healer inne bildet, og det så ut til å gå bra, helt til han fikk det vi tror var en blodforgiftning. Noen som har opplevd lignende?
Svar meg gjerne på mail..
Håper Lillepus fortsatt er i stadig bedring!!
Vi hadde selv en akkurat lik pus som din, som het Lillepus, en gang
Klem Nina
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 21:48
Så fint at pus er bedre, og godt du tok den til legen da du gjorde.
Et lite tips fra meg. Forsikre pusen din.. Selv om det er en “vanlig” huskatt, og ingen rasekatt. Da får du dekket 10000 i året i vetrinærutgifter, og trenger ikke tenke på om du har penger eller ikke.
Det koster rundt 700 i året og kan være en god investering for folk som er glad i katten sin.
Gjensidiges husdyrforsikring er visstnok god. Jeg har tegnet to slike til mine katter og oppfordrer flere til å vurdere det samme.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 21:54
det er bra du gikk til dyrelegen det hadde jeg å gjort, min mor sier at vi må ta nakken på pusen, men da sier jeg at vi må gå til dyrelegen uanset å dyrt det er!!! gi lille pus en stor klem fra meg:=). hilsen daniel
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 21:54
det er bra du gikk til dyrelegen det hadde jeg å gjort, min mor sier at vi må ta nakken på pusen, men da sier jeg at vi må gå til dyrelegen uanset å dyrt det er!!! gi lille pus en stor klem fra meg:=). hilsen daniel
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 22:32
Godt å høre at det går bedre med Lillepus. Ang medisiner, min fikk faktisk antibiotika tabletter som han likte.. Men så liker han faktisk også appelsin (og druer) !!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 22:33
Bra at du tok lille pusen te veterinæren
Herlige dyr:D
Ingenting slår en katt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 22:39
Vi Polske ungdomer mener at det er utrolig gjaernt. Vi farstor ikke assen man kan betale sa mye penger for a redde en pus. Fra syke puser lager vi kisiel i ciastka
Sanne puser kan dere sende gjaerne til Polen. Bra pus er lik dodlig pus.
Vi skulle bruke disse penger for pils og vodka!!! Hilsen Grazyna,Kamila, Fux, Fuxik, Anton, og jeg Krystian.
Foresten jeg bor i Vestfold pa Nykirke
Adjo
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 22:39
Stakkars pus…
du må ønske han god bedring!
Han e heldig som he en kjekk eiger som dej vertfall
kjekt å lese om en ekte dyrevenn ^^
go romjul!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 23:29
Hei!
Så flott at pus ble bedre! Jeg blir så glad når jeg ser at folk tar seg skikkelig av dyrene sine. Det følger et ansvar med å ha et kjeledyr, de er ikke bare til bruk og kast….
Derfor blir jeg også veldig lei meg når noen antyder (som lenger oppe her) at du burde gitt pengene til sultne barn i Afrika istedenfor… Det er ikke noe enten eller her, skal dyrene lide fordi det også er mennesker som ikke har det så bra? De er da ikke skyld i det. Nei – begge deler er gode formål men at man skal ha dårlig samvittighet for å ta seg av dyrene sine, det synes jeg er tull. Hva med de som bruker 2900 på ny kåpe til Jul? Eller som tar seg en langhelg med fly til London? Hvorfor er det greitt men å bruke penger til legehjelp til et levende, følende og lidende vesen som katten din skal liksom være på bekostning av u-hjelp…. Tull og tøys, spør du meg…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 23:40
God bedring til Lillepus! Heldig som har slike flotte mennesker rundt seg, som tar vare på han!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 23:47
Så bra dere dro til dyrlegen med pus
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 28th 2006 at 23:56
Hei! Det er godt å høre at det går bedre med katten din!
Som veterinærstudent vil jeg gjerne kommentere noen av de innleggene som har kommet inn ang prisnivået på veterinærer. For det første har vi “fri legehjelp” her i Norge. Staten Norge betaler behandlingen din hvis du blir syk, og du betaler en egenandel. Hvis Staten ikke hadde gjort dette, ville man ha betalt langt mer enn 2900 kr for et legebesøk og mye mye mer for et sykehusopphold. Bare se hvordan det er i USA. Man kan også trekke en sammenligning mellom tannleger og veterinærer. En behandling av en tannlege blir ikke finansiert av Staten, og du får gjerne en regning på et par tusen hvis du har noen hull etter altfor mye søtsaker. Her snakker vi kun om å fikse et par hull i noen tenner. Behandlingen av pus kosta 2900, og var trolig livreddende for katten. Er det mye å betale? Å fikse en havarert bil kommer i mange tilfeller på langt mer enn 2900 kr (nå kan man selvfølgelig være materialistisk og si at den materielle verdien på en bil og en katt er to helt forskjellige sider, men for en kjær dyreeier blir det bare for dumt.)
Noen kommenterer at det å redde dyr “er et kall”, og man skal ikke tjene på det økonomisk. Joda, jeg vil bli veterinær for å redde dyr, men skal jeg lide økonomisk på det? Utdannelsen er 5,5 til 6 år, og studielån i den perioden blir temmelig mye. I tillegg skal man holde seg oppdatert/etterutdanne seg, inneha diverse klinikkutstyr, leie av lokaler, med mer. Til sammenligning tjener leger mer enn en veterinær.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 00:00
Hei på deg.
Kjempefint at det går bra med lillepus, det er fryktelig trist når dyra våre blir syke. Jeg har to katter selv som er 12 år, men har heldigvis sluppet unna de store vet.regningene.
Det er flere som har nevnt forsikring, jeg vet om en nettside for dyreforsikring:
http://www.agria.no/
Gå inn på denne så finner dere det dere ønsker.
Du får gi lillepus mye kos fra oss i Trondheim
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 00:17
Tror det lønner seg å sjekke prisene til dyrlegene. Jeg var nettopp avgårde med min katt. Kastrering (hann) og en stor infeksjon over hofta. Var inne hele dagen og hadde full narkose. Betalte ca 650,- med antibiotika kur for 10 dg. Katten ble helt fin igjen, men var litt rar mens kuren pågikk. Jeg er glad i katten min, men jeg vil oppfordre på det sterkeste til at folk kastrerer kattene sine jo før jo heller, for er det en ting verden ikke trenger, er det flere katter. Gå heller til dyrebeskyttelsen å ta over en hjemløs katt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 00:45
Hei. Så koselig å høre att pusen din ble bra igjen. Har selv 7 katter og alle får dyrlegebehandling om de er syke, verste jeg ser er att dyr lider. Hadde en katt på 11 år som ble slik syk som din, tok den med til dyrlegen,hun var også så dehydrert att de ikkje fikk tatt blodprøve fra halsen, men hun døde desverre, det var noe galt med leveren hennes, har gravlagt henne her hjemme. Hilse pusen din og gi den en klem fra meg, ønsker dere begge en fortsatt god jul og ett godt nyttår.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 01:16
min mor mistet katten sin i dag fordi vi
kom for seint til veterinær og det var vondt å måtte vere den som måtte begrave den!Har mistet to hunder og tre fugler.Så eg vet hvordan det er å miste noen man er glad i!
Eg hadde en scheffer i 14 år så eg var helt knust når eg måtte avlive han p.g.a sykdom !
Eg lurte lenge da venner sa at det var jo BARE hund !Det var jo for pokker den beste
vennen eg har hatt i de 14 årene!Er glad hvis
det går bra med din pus! ILMY! DET VET EG AT DET GJØR! Ikkje bry om de ekle svarene !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 01:18
Til Toby Vidnes:
Hvorfor skal katter være mindre verdt enn mennesker? Hvis ett menneske blir sykt, lar vi det ikke dø og heller legger pengene våre et annet sted? Hvorfor er det annerledes med katter eller andre dyr?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 01:19
# veterinærstudent
Selvsagt koster det hos veterinær,det sier seg selv. Det kunne blitt billigere, for den ene blodprøven kostet 750 kr.Ble fortalt på forhånd hva den kostet,og fikk valget om jeg ville ta den eller ikke. (det var for å sjekke lever og nyrefunksjoner)
For å utelukke det,bestemte jeg med for å ta blodprøven.
Og når veterinæren har akutthjelp i julen,skjønner jeg det er dyrere en normalt.Men det er det også hos tannlegen på helligdager.Da tar de seg ekstra godt betalt også.
Jeg er bare glad Lillepus ser ut til å komme seg jeg,prisen betyr mindre.
Men skal sjekke ut forsikring,både til ham og Pondus,min andre katt!
Takk for alle som er innom og legger igjen kommentar,godt å se at det er mange som bryr seg.
Klem ilmy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 01:23
Godt å høre at folk tar vare på dyrene sine. Emma og Elvira for også den beste behandlingen de kan hvis de er syke. Noe de heldigvis sjeldent er. God bedring. Og ha ett godt nytt år sammen med katten din. ;D
Boco
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 01:23
# IRON MAIDEN
Så trist at dere kom for sent til veterinæren,vet hvor forferdelig det er å miste et dyr.Spesielt en venn du har hatt så lenge.
Sist jeg mistet en katt så gråt jeg i flere dager!
Tusen takk for positive ord.
klem ilmy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 01:38
Jeg vet godt hvordan det er å ha syk kattepus i jula! Her er min historie: For ca. fem år tilbake fant jeg min Siljapus, eller `dronninga, som jeg kaller henne, sittende å sture foran kattedoen mens favorittmaten: nykokt seifilet sto urørt! Da forstod jeg at noe var galt! Det var 1. juledag, langt fra dyrlege og 25 minusgrader utenfor… men til dyrlegen skulle vi! Det var full fres på motorvarmeren i en time pluss ekstra oppvarming med vifteovn som måtte til for å få tinet den gjennomfrosne bilen. Til dyrlegen bars det på glatte veier med slitte vinterdekk. Å hvor jeg ønsket å trykke gassen i bånn og bare komme meg frem! Det viste seg at pus hadde spist sytråd som hadde surret seg rundt drøvelen. Flytende parafin ble foreskrevet, for at det vi ikke fikk dratt ut gjennom munnen skulle komme ut den naturlige veien. Etter legebesøk nr. 2 med 4 sprøyter vann, kom dronninga seg på bena igjenn
prisen? -nei den husker jeg ikke! Men jeg husker at jeg lå over panseret og ba til høyere makter om at bilen skulle starte, og pus overleve… Fortsatt God Jul og et RIKTIG GODT NYTTÅR til alle dyreelskere!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 01:48
Håper virkelig at pusen din blir frisk !
Det blir en forferdelig søndag for noen våre firbente venner!Raketter burde være forbudt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 02:06
Er Toby Vidnes helt på jordet? JA ! Mennesker er jo inn under helsevesenet
Dyr er ikkje under noe vesen annet EN DE som
er glad dyrene!SÅ DE SOM ER EKLE MOT OSS
HAR IKKJE PÅ OSS DYREGLADE FOLK
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 02:11
Det er så godt å lese historier som dette som ender bra.
Dyra er jo “barna” våre, og “søsken” av baren i barnefamilier, de er en av oss, hver og en unik og god på sin måte!!
Kjempegodt å lese at det gikk bra med pusen, jeg ville gjort akuratt det samme hadde det vært hendt mine dyr…
Håper pusen blir helt finfin igjen snart…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 02:32
Da hunden døde min døde var eg langt under
kjelleretasjen!Det er jo like fælt hvilken
dyr det så lenge det er et liv og noen er glad i det!Det er jo en kamerat!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 02:45
Eg leste den kommentaren fra polske ungdommer
og det er slike vi burde sende hjem igjen !
sorry at eg sa det men eg ble så forbannet !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 03:08
# IRON MAIDEN
Hørte på nyhetene idag at det kanskje blir forbudt med privat fyrverkeri allerede fra neste år!
Da hadde nok mange av dyrene våre jublet!
Mine ligger under sofaen eller sengen når det smeller her!
ilmy:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 03:10
# Grete
Så godt at det gikk fint med pusen din!
Og at bilen startet:-)
Et godt nytt år til deg også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 03:11
# Boco
Skal nok kose masse med ham og “broren” ja…:-)
ilmy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 03:53
Så utrolig godt å høre at det går bedre med pusen! Kunne ikke tenkt meg et liv uten dyr. Vi har 2 katter, akvarium, hest og en hel del hybelkaniner
Må innrømme at hesten er forsikret, men ikke kattene. Vurderer det sterkt etter å ha lest dette. Den forrige katten vår ble 20 år. Sovnet stille inn i kurven sin. I årenes løp har det vært mange turer til dyrlegen. Men det har vært verdt hver en krone!!!!
Men jeg vil også oppfordre alle katteeier til å sterilisere/kastrere og ID-merke kattene sine. Tror det blir avlivet veldig mange kattunger pga uønsket svangerskap. Pillen er litt for upålitelig i og med at en katt kan være borte dagen den skal ha pillen. Og er kattene sterilisert slipper man klager fra naboer på urinlukt og kattejammer i løpetiden.
Og for de som er allergiske mot katt så er det nå en rase å få importert fra USA som ikke utløser allergi. Rasen heter “Atchoo” og koster ca 25 000 nok + karantene, MVA og transport. Så det er bare å begynne å spare.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 04:55
Fint at det Lillepus blir godt tatt vare på. Vi har Katt som må ha pille daglig for allergi. Innpakning av pillen i en liten flik brunost kan anbefales. Det går ned på høykant hos oss i hvertfall.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 06:13
# Vestfold
Begge mine katter er sterilisert og ID-merket,det gjorde vi så snart de var gamle nok. Det er alt for mange kattunger i avisen og alt for mange hjemløse katter allerede,så jeg vil ikke være med å bidra til flere.
Det med å forsikre kattene er nok en god ide som jeg kommer til å se nærmere på:-)
Takk til alle som har vært innpå, beklager at jeg ikke kan svare alle,men det er litt for mange:-)
Lillepus er fremdeles på bedringens vei heldigvis,så det ser ut til at det gikk bra tross alt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 08:24
1. det med å sende penger til afrika er helt greit, men om man ikke klarer å respektere livsgrunnlaget vårt (naturen) så hjelper det ikke så mye. Det har du vel sett av at uansett hvor mye penger man gir, så sulter folk ihjel. Pga.overbefolkning og ødeleggelse av livsgrunnlaget.
2. Det med vetrinæravgiften, er også en ting som bør ryddes opp i. Ingen vetrinær har så lite i inntekt som meg, men jeg lever godt for det på 166 000 i året brutto. Selvsagt kan jeg ikke har svær bil , ditto leilighet og hytte ved sjøen, men det var vel ikke meninga heller, om man skal gjøre noe ut fra idealisme? Eller er det pengene som påvirker yrkesvalget?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 09:20
Hei på deg du.
Så fint at det går bra med din Lillepus. Det er vondt når våre 4- bente ikke er i form. De kan jo ikke forklare hvor dårlige de er.
Vi har selv et lite oppdrett med Abyssinere og vår kjære Lazy huskatt. Vi er nok litt hysteriske med en gang det er noe galt med våre elsklinger. Husk at en katt har mye høyere smerteterskel enn oss mennesker, de kan være utrolig dårlige før vi skjønner at noe er galt. Akurat nå medesinerer jeg 2 som har fått seg en kraftig trøkk. Den ene er en frittgående huskatt som nok har vært ute og blitt bitt i brystet av en annen katt og det oppstod en verkebyll som har ligget og godgjort seg over tid. Den andre, som er kastrert han- Abyssiner fikk seg en killevink på skinka av en svært så irritert mor lille julaften. Det ble tur til veterinæren den dagen (dyrt), men pytt, pytt!! De synes medesiner er pyton, men må de så må de. Vær obs på at katteklor/kattebitt nesten er ensbetydende med betennelse for katten hvis det ikke blir oppdaget og rengjort nøye over flere dager. Bruk grønnsåpevann. Det kan være vanskelig å oppdage hvis det er langhårskatter. Da oppdager man det som regel først når det går hull på byllen.
Og til deg som skriver at “katter er satans verk”! Har du ikke annet å gjøre enn å skrive sårende ting, så foreslår jeg at du holder dine meninger for deg selv. Heldigvis så er slike som deg lette å utelate fra en ellers så hyggelig vennekrets. Nemlig oss som elsker både dyr og mennesker. Slike som deg er som regel ikke hverken glad i dyr eller andre mennesker
Synd for deg du vet ikke hva du går glipp av.
Du får ønske Lillepus et riktig godt nytt år fra Abyssinerheimen på Kolbotn og gi ham masse kjærlighet og oppmerksomhet.
Se gjerne innom vår hjemmeside og les om våre flotte katter.
Hilsen
May Britt Anderssen (www.mayaspride.no)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 09:44
åååå. stakars lille pusen. Jeg har to katter som det heldigvis ikke har skjedd noe med foreløpig (bank i bordet!) Men min forrige katt, Pirild, fikk kreft da hun var ca ter som golfballer. Det var grusomt. Men jeg dro så klart til dyrelegen og hun ble operert og kreftfri!!
Deretter levde hun et kjærlighetsfylt og spennende liv helt til hun ble 19 år. Savner lille pusien min og jeg er så glad for de to jeg har nå
:):)
Lykke til med lillepus i fremtiden og kyss den fra meg
Julehilsen fra Yvonne
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 10:31
Så godt å høre at det gikk bra… Sitter med tårer i øynene, for tanken på å misten en pus er grusom…
Hjemme har jeg to puser selv, og Luna var til dyrlegen uken før jul for å rense ørene. De timene hun var i narkose var grusomme, men det gikk bra. Hun får og antibiotika, men de sluker hun som det skulle vært gotteri…heldigvis hehe.. verre er det med øredråpene, men vi klarer det alltid til slutt… og ja, prisen spiller ingen rollen når puse-babyene er syke…
God bedreing til pusen din, og takk for det gamle fra Luna, Io og Liljen i Bergen…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 10:36
Mistet mi kjære pus 13 desember. måttet avlives etter å ha blitt angrepet av hund. Det var ingenting vi kunne gjøre.
Hun var min beste venn i nesten 10 år.
Min kjære Tess
så vond å miste, så dypt savnet
09.05.97 – 13.12.06
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 10:44
Hei! Flott at det gikk bra med pusen! Synes det er flott at det faktisk finnes folk som setter dyra sine foran/over pengene sine!! Virkelig!
Har hatt katt selv, det kosta en del penger, men det er uansett verdt det! For som du sa: Dere hadde blitt mye fattigere hvis dere hadde mistet pusen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 10:56
En stor fordel og forsikre dyra, så betaler dere kun egenandel hos vetrinæren.
Har selv 2 katter og en hund.
Man forsikrer jo allt annet sant?
Briller, bil, sykkel, etc….
En gjenstand blir man ikke glad i, men det gjør man i mennesker og dyr.
Anbefales.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 11:12
Så bra at det nå går bedre med Lillepus!
Vil alikevel anbefale at du reiser litt raskere til vetrinæren neste gang, hvis de blir dehydrerte går det raskt nedover.
Hadde selv en pus som hadde nyresvikt og måtte “renses” så han fikk intravenøs væske-behandling hver 14 dag i over ett år. Dessverre døde han i sommer, nesten 17år gammel.
Har også en annen pusegutt som fikk diabetes for 2 år siden.
Han får sine insulinsprøyter 2 ganger daglig og lever i beste velgående, selv om han var inn og ut av sykehuset de første månedene. Regningen for mine to pusegutter havnet nok opp i ca 120 000,- men det er for meg MEGET godt anvendte penger!
Jeg forstår at ikke alle har mulighet til å bruke så mye penger (selv om de vil) men vær klar over at hvis man tar til seg et dyr så vil det koste mye penger.
Jeg vil samtidig anbefale “norges beste dyreklinikk”, Oslo Dyreklinikk!!!!
Suveren sevice og alltid(!!) åpent.
Leser også at noen klager over at veterinærer er dyrt, men i motsetning til “menneske-leger” mottar ikke de noen form for statlig støtte. Hvis de ikke får mulighet til å ta betalt for alt det dyre utstyret de trenger får de heller ikke mulighet til å redde våre elskede dyr!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 12:49
Vår katt Pus (bare 1 år) ble bitt i bakpoten og fikk en stygg infeksjon for et par mnd siden. Poten ble 4 ganger så stor, og han hinket rundt. Så fort vi oppdaget dette, ringte vi dyrlege, en søndag. Fortalte tilstanden, og hun gav oss time dagen etter, hun mente at det skulle gå greit med han til da. Han ble grundig undersøkt, åpnet bittsåret og fjernet masse puss, og det ble tatt røntgen for å utlukke brudd. Vi er begge studenter og har ikke flust av penger, men har man skaffet seg et dyr, må man ta ansvar!!! Og da vi så at lillegutt var syk, var penger det siste vi tenkte på.
Han fikk flytende Vibramycin av dyrlegen, jordbærsmak tror jeg. De første dagene var det en kamp å få i han medisinen, han strittet i mot da jeg prøvde å få det i han, ved å ta sprøyten inn i siden på munnen. Men så opdaget jeg at hvis jeg bare holdt sprøyta foran munnen hans, så kom den lille tungen ivrig ut, og ljepet i seg alt sammen! Tror det kommer mye an på hvordan medisinen blir gitt.. så hele den siste uken av kuren, kom han trippende hver gang jeg gjorde klar sprøyta og slikket gjerne korken også!
Nå er Pus frisk og rask, bare med litt kortere pels på bakpoten =) Og prisen hos dyrlegen var kun 1040,-, noe vi synes var lite i forhold til all tid og utstyr som ble brukt, og ikke minst den gode servicen =)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 14:06
How to give a pill to a cat and a dog
CAT:
1) Pick cat up and cradle it in the crook of your left arm as if holding a baby. Position right forefinger and thumb on either side of cat’s mouth and gently apply pressure to cheeks while holding pill in right hand. As the cat opens mouth pop pill into mouth. Allow cat to close mouth and swallow.
2) Retrieve pill from floor and cat from behind sofa. Cradle cat in left arm and repeat process.
3) Retrieve cat from bedroom, and throw soggy pill away.
4) Take new pill from foil wrap, cradle cat in left arm holding rear paws tightly with left hand. Force jaws open and push pill to back of mouth with right forefinger. Hold mouth shut for a count of ten.
5) Retrieve pill from goldfish bowl and cat from top of wardrobe. Call spouse from garden.
6) Kneel on floor with cat wedged firmly between knees, hold front and rear paws. Ignore low growls emitted by cat. Get spouse to hold head firmly with one hand while forcing wooden ruler into mouth. Drop pill down ruler and vigorously rub cat’s throat.
7) Retrieve cat from curtain rail, get another pill from foil wrap. Make a note to buy new ruler and repair curtains. Carefully sweep shattered figurines and vases from hearth and set to one side for gluing later.
9) Check label to make sure pill is not harmful to humans, drink 1 beer to take taste away. Apply Band-Aid to spouse’s forearm and remove blood from carpet with cold water and soap.
10) Retrieve cat from neighbor’s shed. Get another pill. Open another beer. Place cat in cupboard and close door onto neck to leave head showing. Force mouth open with dessert spoon. Flick pill down throat with elastic band.
11) Fetch screwdriver from garage and put cupboard door back on hinges. Drink beer. Fetch bottle of scotch. Pour shot, drink. Apply cold compress to cheek and check records for date of your last tetanus jab. Apply whiskey compress to cheek to disinfect. Toss back another shot. Throw tee-shirt away and fetch new one from bedroom.
12) Ring fire brigade to retrieve the friggin’ cat from tree across the road. Apologize to neighbor who crashed into fence while swerving to avoid cat. Take last pill from foil wrap.
13) Tie the little @#!*#^~!’s front paws to rear paws with garden twine and bind tightly to leg of dining room table, find heavy duty Pruning gloves from shed. Push pill into mouth followed by large piece of fillet steak. Be rough about it. Hold head vertically and pour 2 pints of water down throat to wash pill down.
14) Consume remainder of Scotch. Get spouse to drive you to the emergency room, sit quietly while doctor stitches fingers and forearm and removes pill remnants from right eye. Call furniture shop on way home to order new table.
15) Arrange for SPCA to collect mutant cat from hell and ring local pet shop to see if they have any hamsters.
DOG: Wrap pill in bacon, cheese or peanut butter. Make him beg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 14:09
Gått å høre at pus har det bra:) lykke til!
Magne: det blir naturlig dyrere på helligdager, og itillegg koster det jo en del å ha folk på jobb de dagene, og man må ta seg betalt for medisiner med liten fortjeneste. men har man forsikring får man en egenandel på en 500 kr så da slipper man slike dyre utgifter:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 14:12
# Tor
Den er genial!
ilmy:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 14:13
# Berca
Tror nok det blir forsikringer her etterhvert ja!
Ha en flott nyttårshelg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 14:54
Hei så fint at det gikk så bra med lillepus. Merkelig nok blir vi utrolig glad i de firbente vennen våres.
For et år siden reiste jeg og min søster til dyrlegen med vær 10 år gamle katt, kom inn til lege og han sa at alt var i orden. Sendte Tigergutt hjemm med full narkose. Vi skjønte for at det var noe galt, så vi dro tilbake, men fikk samme svaret. Dagen etter dro vi til en annen dyrlege, og henne tokk en hel del med prøver for pus var ikke som han skulle. Det viste seg at pus hadde fått kreft i milten. Dyrlegen så til oss mat hvis vi hadde kommet inn før så kunne vi ha hatt pus enda.
Så med jeg vill bare si at følg magew følelsen deres når det gjelder dyra, det er vi som kjenner dem best….
Godt Nytt År alle sammen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 16:51
ilmy: Godt å høre at det går bra med katten din! Vi har også hatt kattedramatikk denne romjula. I høst tok vi til oss to fine kattunger, Ada og Linus, som ble forlatt av moren sin. Tirsdag måtte vi ta med Ada til Oslo Dyreklinikk (som var kjempehyggelige og serviceorienterte en stille romjulskveld) for å fjerne et glasskår som satt dypt inne i poten, og dagen etter klarte Linus å smette ut gjennom en glipe i et vindu og forsvinne ut i natta.
Det er da man virkelig merker hvor mye de små nurkene betyr for oss. Vi var fryktelig redde for hvordan det ville gå med en fem måneder gammel pus i minusgrader og med Oslotrafikk, men heldigvis dukket han opp neste morgen – tørr og varm og med et blikk som sa “Hva er det dere er så opphisset for, da?” Jeg har blogget dramatikken på http://www.newth.net/...
Og hvis noen har lyst til å se hvordan de nydelige kattungene har vokst og utviklet seg siden de kom til oss, så legger vi hele tiden ut bilder på http://www.flickr.com...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 19:19
# Eirik
Har vært innom deg og tittet.For noen fantastiske kattebilder. Der var det en del flotte blinkskudd!!
Og godt å høre at det gikk bra med poten til Ada og at Linus kom hjem igjen! Vi blir alltid så bekymret for dem når det er noe.
Ilmy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 22:13
Stakkar pusemann. Eg elsker katter, og hadde grene vist den søte katten døde. Bra at dere oppdaget det så fort, Hilsen dyreelsker;)!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 29th 2006 at 23:45
Jeg elsker alle dyr,men katter er spesielle.
Det er flott med mennesker som deg som tarvare på sine dyr:)
Håper den kommer seg igjen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 30th 2006 at 01:02
Dakkars lillepusen! Æ e glad dokker ikke mista den.
Vi måtte dessverre avlive katta mi onsdag i forrige uke. Etter 13 år e det rart å ikke ha ho lengre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 30th 2006 at 12:20
Jeg hørte en gang ei som sa ” Jeg liker ikke mennesker som ikke liker dyr”. Det kan jeg si meg enig i etter å ha lest noen av innleggene her. Men heldigvis så er det mange som tar seg godt av dyrene sine.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
desember 31st 2006 at 10:43
Jeg er saa glad for aa se at det er mange dyrevenner her!
Takk for omtanken og for at dere bryr dere om dyr.
Ha et fantastisk flott Nytt Aar!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 4th 2007 at 00:00
jeg har også vert på dyr legen med pusen min bare at det var helg og det er også dyrt, men alt får ett liv som er vert noe:) jeg har to katter en som heter taurus og en som heter Pus….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 4th 2007 at 15:05
Hei, morsomt å se de nydelige kattene dine. Din Pondus ligner på den ene katten vår som heter Tassen, akkurat samme mønster
Han ble funnet ute helt alene, så vi tok han til oss. Han er en vill krabat
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 4th 2007 at 22:21
Mine tre katter hilser og ønsker god bedring.
Vil bare understreke behovet for vaksine og riktig fór. Mang en bekymring kan unngås.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 4th 2007 at 22:43
Sitter å tenker på hvor mange mennesker som trenger medisiner og legehjelp. Men hey, dyrene er vel viktigst..
geez, det er en katt..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 5th 2007 at 08:47
Stakkars liten, han ser jo så stusselig ut.
Fint å høre at det gikk bra med han.
Det koster å ha dyr, det er helt sikkert. Vi måtte ut med 4000,- selv nå rett før jul pga eldste hunden, men det er absolutt verdt det.
Ønsker deg og dine et fantastisk år 2007
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 5th 2007 at 11:31
# Hanne
var inne og kokket på Tassen, og han ligner vår Pondus ja:-)
heldig han som fikk komme inn hos dere!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 5th 2007 at 11:35
#Catman
Ja,vaksinering og riktig for ER veldig viktig! Mine har fått alle de vaksinasjoner de skal ha,de får innkallelse fra veterinæren når ny vaksine skal taes.
Og der selger de også kjempebra for til kattene!
Et godt nytt år til alle sammen,både to og firbente!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 5th 2007 at 13:21
Pusen min het også lillepus
RIP
Nå er det bare Storepus igjen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 5th 2007 at 14:10
# bt
Det er så trist når sånt skjer,og kan tenke med at storepus også savner den.
trøsteklem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 6th 2007 at 21:01
har ikkje hørt hvordan det gjekk med pusen din ! har lillepus det bra ? orket ikkje lese alle mld for finne det ut !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 6th 2007 at 21:16
eg leste nettop på nettet om katter og rottegift og de er utrolg mange som vil legge ut rottegift for å bli kvitt katter ! DET er bare SYKE FOLK som gjør det!Tenk at de drikker litt lut då skjønner de hva som skjer i kattekroppen ! SYKE FOLK sier eg !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 7th 2007 at 04:11
Hei! Jeg er glad for at Lillepusen din overlevde! For det er veldig trist å miste et dyr! Man blir jo så knyttet til de vet du. På torsdag (4.jan) måtte vi avlive våres Svartepus. Hun hadde nyresvikt, og var blirr ganske syk. Hun spiste ikke lenger, ble tynn, og mjauet så sårt fordi hun hadde vondt. Så for Svartepus sitt beste måtte den avlives. Skal si det var tøft da veterinæren kom hjem til oss og vi var sammen med pus de siste minuttene av dens levetid. Det var trsit og veldig tårevått og ta farvel! Og nå som hun er borte, er det veldig rart og ensomt. Jeg håper du får beholde pusen din lenge! Hilsen fra Vibeke!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 7th 2007 at 04:14
vet ikke om kommentaren min ble sendt.. si ifra hvis ikke.. vibeke
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 7th 2007 at 10:50
# IRON MAIDEN
Nå har jeg oppdatert innlegget, og Lillepus er blitt helt frisk igjen…heldigvis!

Takk for at du er innom igjen og sjekker, det viser at du bryr deg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 7th 2007 at 10:54
# Vibeke
Takk for innlegget. Føler med deg når det gjelder Svartepus,det er forferdelig når sånt skjer.Men dere gjorde det som var best for henne.Og hun fikk dø stille og rolig hjemme hos deg, det var nok det beste for henne.
Skal dere en dag ha ny katt, så dra til dyrebeskyttelsen,der sitter det mange skjebner å venter på å få et hjem.Min Pondus kommer derifra,og han er bare verdens herligste!
Trøsteklem fra meg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 8th 2007 at 05:35
Tøffe gutten!
Godt at alt gikk bra! Det er jammen meg ikke alle som punger ut så mye for å beholde kjæledyret sitt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 8th 2007 at 10:36
Stakkars stakkars pus. Den må ha hatt det vondt. Så godt at du var oppmerksom og merket det i tide. Pusekatten er jo viktigst uansett, og da spiller jo pris ingen rolle. Så bra at vetrinæren tok seg tid og var villig til å stille opp sånn midt i høytiden. Det er jo mye mer viktig å prioritere katten fremfor familien. Jeg ville ikke finne på å bruke tid med barna mine, eller andre dersom katten hadde det vondt. Og prisen må man jo bare ta dersom man kan redde vår kjære kjære pusekatt. Jeg bare lukker øynene, og tenker ikke engang på at de 2900 kronene kunne vert brukt til å redde liv i afrika, eller sikre skolegang og utdanning til små barn i Peru, de er jo bare mennersker, og vi må jo sette dyrene først. Katten er jo ikke til for oss, men vi for katten. Derfor ser jeg det som det viktigste av alt å redde dette lille uskyldige vesnet. Familie, venner, barn og alt kommer i andre rekke. Og tanken på at det er egoistisk å bruke så mye ressurser på en pusekatt ville ikke falle meg inn. Vi har jo fortjent rikdommen vår her i norge, og som du kunne det ikke falle meg inn å dele med meg ved f.eks å bruke det minste av ressurser eller penger på å interessere meg for verdens fattige, eller naboen min som ikke har det så greit. Som du ville jeg også gjort et krampeaktig forsøk på å holde katten kunstig i live slik at den kan leve noen smertefulle måndeder eller år på dyre medisiner. Tiden i jula som jeg kunne brukt til å hjelpe en venn eller nabo ville jeg heller brukt på pusekatten min. Pengene du har brukt på medisiner ville jeg heller ikke tenkt på at kunne gått til barn som virkelig trengte medisiner. Verden er jo så korrupt, så de ville sikkert bare blitt sløst vekk i unyttige ting likevel….
For din skyld håper jeg virkelig pusekatten din vil gi deg masse herlige stunder fremover.
limily
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 8th 2007 at 18:50
# limily
Før det første,så kan du ikke hele tiden skrive at du ville gjort som meg…for du vet ikke hvordan jeg gjør ting.
Hvordan vet du at jeg prioriterer katten foran familien?
Hvordan vet du at jeg ikke støtter til å redde barn i Afrika eller hjelper barn med skolegang i Peru?
Hvordan vet du at jeg ikke hjelper naboen som har det vanskelig?
Hvordan kan du sitte der og si at jeg ikke deler med meg?
Du vet absolutt ingenting om meg!
Og jeg tror ivertfall at mennesker som OGSÅ er glad i dyr, bryr seg mer om sine medmennesker enn de som ikke bryr seg om dyrene rundt oss.
Men det er jo bare min mening. Du som ikke har så høye tanker om dyr, du har en helt annen mening,skjønner jeg.
Og ja,jeg håper som du at jeg får mange herlige stunder sammen med denne katten. Og selv om du var sarkastisk da du skrev det, så mener ivertfall jeg det 100 %.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 9th 2007 at 15:11
#limily
Jeg tenkte også i samme baner da jeg leste denne bloggen om en person som var villig til å betale så mye for å holde katten sin i live.
However:
- Jeg betviler sterkt at mange lever så billig som fysisk mulig og gir alt “til overs” til de trengende? (Selvsagt mulig at du limily gjør dette, men hadde du vært et slikt menneske så hadde du vel ikke dømt andre på denne måten?:)
- Er det egentlig noe galt i å faktisk nyte det livet og mulighetene vi har her i Norge og samtidig være god mot alle rundt seg?
#ilmy
Synes det er bra at noen tar hånd om kjæledyrene sine og tror det er mye i det du sier at folk som er gode mot dyr også er gode mot de rundt seg
Kjæledyr er for mange mennesker en stor kilde til trivsel og velvære, og er ikke nettopp dette en viktig del av livet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 10th 2007 at 10:12
#140
Jeg hadde glatt brukt 2900 kr på å redde livet til hunden min eller katten min! Uten å blunke!
At jeg er født i Norge er ikke min feil. Ja, det er synd på “barna i Afrika”. Men, dessverre går mye av bistandspengene vi og andre vestlige land sender til korrupsjon og mye annet enn bistandshjelp. Det er en liten, liten del som går til sitt opprinnelige formål. Da velger heller jeg å støtte en veldedig organisasjon her i Norge. Som man kaller dyrebeskyttelsen. Jeg støtter de på den måten at jeg tar meg av mitt kjæledyr som jeg har valgt å ha. Jeg støtter dyrebeskyttelsen på den måten at jeg “sparer” de ressursene de måtte ha brukt på å omplassere min hund. Jeg har støttet dyrebeskyttelsen ved å velge en omplasseringshund.
Når man velger å ha kjæledyr må man ta ansvar. Og å ikke hjelpe lillepus i den situasjonen ville vært helt feil og det ville vært dyremishandling. For ikke å snakke om ansvarsfraskrivelse. Når man skaffer seg et dyr må man være obs på at man også skaffer seg en utgift. Ikke bare på mat, men den trenger innimellom medisinsk hjelp.
Ja, ble litt langt dette. Men, det rørte ved meg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2007 at 20:31
Er glad for at pusen din ble frisk! KJEMPEGLAD FAKTISK !Har alltid 10000 på egen kontoen i tillfelle det skulle hende noe med mine pusejenter !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2007 at 10:46
går det forsatt bra med lillepus ? håper han er den samme pusen som du før han ble syk! eg har liksom ikkje fått lillepus ut av hode mitt ennå !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 13th 2007 at 11:42
# IRON MAIDEN
Det går kjempefint med ham.
Her kan du se: http://www.vgb.no/157...
Takk for at du er innom og virkelig bryr deg:-)
ilmy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 9th 2007 at 12:06
Eg er bare innom for å høre hvordan det går med
lillepus no? Det går sikkert bra men det rørte noen følelser hos meg når eg hørte om
han første gang !Han er jo nesten blitt en kjendis !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 9th 2007 at 18:14
Han ble en liten kjendis ja:-)
Fikk mailer fra gamle kjente og til og med fra ukjente slektninger som hadde sett han på VG og kjente meg igjen på navnet.
Det var skikkelig koselig.
Takk for at du er innom.
klem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 13th 2007 at 01:41
Hallo Ilmy ! Går det forsatt bra med lillepus ? Til tross for NICKET mitt er er eg helt sykt glad i dyr og hvordan de ha det !Eg har det etter min MOR og det er eg glad for !!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 13th 2007 at 01:52
Joda,Lillepus har det helt topp.Koser seg masse nå i det flotte været. Han og “broren” har nå lært seg å fange skjærer!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 13th 2007 at 02:16
Det høres ut som det skal være !Sorry at eg plager deg igjen!EG MÅTTE BARE HØRE HVORDAN DET GJEKK MED LILLEPUS !!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 13th 2007 at 08:04
Du plager meg ikke:-)
Her kan du også lese om ham: http://www.vgb.no/157...
Ha en fin helg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 25th 2007 at 12:01
Det går sikkert bra med Lillepus så eg bare
sjekker at det riktig !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 25th 2007 at 17:55
jepp,det går helt fint!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 12:23
Ha en fin sommer med lillepus da Ilmy !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 12:53
Det skal jeg vettu!
en fin sommer ønskes deg også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2007 at 08:11
Går det forsatt bra med lillepus ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2007 at 10:28
Lillepus er blitt en voksen og aktiv katt!!
Han har det kjempebra.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2007 at 10:38
“Turen til veterinæren igår gjorde oss 2900 kr fattigere, men vi hadde vært enda fattigere hadde vi mistet Lillepus!”
Så enig, så enig!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2007 at 10:43
Kos herfra til Lillepus! Var til veterinær med gammelmonsen torsdag kveld. Bitt av grevling for fjerde gang, med påfølgende infeksjon. I en bakfot denne gang. Nå ligger han rett ut i en seng og får oppvartning som en prins. Han er allerede mye bedre, så det går nok godt denne gangen også.
Ha en fin dag du og dine, Ilmy!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2007 at 11:16
Ja, han gir oss masse glede og kos i hverdagen, det hadde ikke vært det samme uten han.
Har man først tatt ansvaret for et dyr, må man også ta kostnadene. Han er jo et fullverdig familiemedlem som vi elsker høyt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2007 at 11:18
Uffda, å bli bitt av en grevling høres ikke godt ut! siden det er fjerde gang, har han visst heller ikke lært å bli redd for de:-)
Håper det går fint med ham:-)
Kos til ham fra oss!!
En flott dag til deg og dine også!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende